سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرمانده هنگ مرزی آستارا خبر داد دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در آست

فرمانده هنگ مرزی آستارا خبر داد
دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در آستارا

فرمانده هنگ مرزی آستارا از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر به همراه یک کیلو و 180 گرم شیشه در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در آستارا

ایرج زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به فعالیت اطلاعاتی ماموران هنگ مرزی در این شهرستان اظهار کرد: ماموران هنگ مرزی آستارا با جمع‌آوری اطلاعات از ورود یک نفر قاچاقچی مواد مخدر به این شهرستان آگاه شدند.

وی ادامه داد: شب گذشته ماموران هنگ مرزی آستارا با شناسایی فروشنده مواد مخدر او را هنگام تحویل مواد به فردی در ساحل لوندویل دستگیر کردند.

زارعی با بیان اینکه مقدار یک کیلو و 180 گرم مواد مخدر از نوع شیشه از قاچاقچی مذکور کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: قاچاقچی مواد مخدر پس از طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا یادآور شد: سوداگران مرگ با حمل مواد مخدر افراد جامعه را به طرف نابودی می‌کشانند.

وی بر همکاری مردم با پلیس در شناسایی فروشندگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مردم آستارا به‌ویژه بخش لوندویل همکاری بسیار خوبی با هنگ مرزی دارند.

——————–

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا خبر داد
ممنوعیت شکار پرندگان در تالاب استیل آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: شکار پرندگان مهاجر در تالاب استیل آستارا ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

خبرگزاری فارس: ممنوعیت شکار پرندگان در تالاب استیل آستارا

شهروز قلی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به آغاز فصل شکار پرندگان از 15 آبان امسال، اظهار کرد: افرادی که پروانه مجاز شکار را دریافت کرده‌اند می‌توانند نسبت به شکار برخی از پرندگان وحشی با رعایت ضوابط و قوانین مربوطه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه در طول هفته اختصاص به شکار دارد، افزود: شکارچیان می‌توانند در روزهای تعیین شده تا 25 اسفند سال‌جاری از زمان طلوع تا غروب آفتاب نسبت به شکار پرندگان مجاز اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا، پناهگاه حیات وحش لوندویل، تالاب آق، محدوده 15 کیلومتری ساحل و مناطق جنگلی را جزو مکان‌های شکار ممنوع دانست.

وی با بیان اینکه شکارچیان باید نسبت به این امر دقت نظر لازم داشته باشند، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه شکار در مناطق ذکر شده ممنوعه، برخوردهای قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد.

به گفته قلی‌نژاد 12 نفر از محیط‌بانان آستارا در طول شبانه‌روز به گشت‌زنی می‌پردازند.

وی عمده شکار منطقه را انواع گونه‌های پرندگان مهاجر نظیر بلدرچین، خوتکا، آبچیک، پرسفید، ابیا و مرغابی‌سانان عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: صید و شکار پرندگانی نظیر قرقاول و قو که در حال انقراض، تهدید و حمایت شده محیط زیست هستند، ممنوع است.

وی شکار در تالاب استیل آستارا را طبق مصوبه ممنوع اعلام کرد.

———–

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد
شرکت 60 هزار نفر در مسابقات قرآنی گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از شرکت 59 هزار و 539 نفر در مسابقات حفظ، ترتیل و قرائت قرآنی امسال در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: شرکت 60 هزار نفر در مسابقات قرآنی گیلان

حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در گیلان اظهار کرد: امسال شرکت گسترده در مسابقات قرآنی سبب افتخار گیلان شده است.

وی به شرکت 444 نفر در مسابقات قرآنی گیلان در سال 84 اشاره کرد و افزود: سال 87 تعداد 882 نفر، سال 88 تعداد یک‌هزار و 365 نفر و سال 89 تعداد یک‌هزار و 497 نفر در مسابقات قرآنی استان شرکت کردند.

عادلی با بیان اینکه تعداد 5 هزار و 700 نفر در مسابقات قرآنی گیلان در سال 90 شرکت کردند، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد هفت هزار نفر در مسابقات قرآنی استان شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از شرکت 59 هزار و 539 نفر در مسابقات قرآنی امسال در استان خبر داد و بیان کرد: مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت در گیلان برگزار شده است.

وی تعداد بالای شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی را اتفاق مهم فرهنگی در گیلان خواند و تصریح کرد: ستاد عالی برگزاری مسابقات قرآنی به ریاست استاندار در استان تشکیل شد و دستگاه‌های مختلف فرهنگی در این زمینه با اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان همکاری کردند.

عادلی با قدرانی از آموزش و پرورش، سپاه، بسیج، فرهنگ و ارشاد اسلامی و …. در برگزاری مسابقات قرآنی گیلان، یادآور شد: مسابقات قرآنی در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف برگزار شد و نفرات برتر به مرحله شهرستانی و استانی راه پیدا کردند و این موضوع نشان‌دهنده رشد فعالیت‌های قرآنی در گیلان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه به فرا رسیدن هفته وقف اشاره کرد و افزود: هفته وقف بهترین فرصت برای ترویج این حسنه الهی است.

وی وقف را از مصادیق بالای نیکوکاری دانست و اظهار کرد: وقف مصداق نوعدوستی و دیگرخواهی است.

عادلی با بیان اینکه روح دیگرخواهی در واقف موج می‌زند، تصریح کرد: تمام جامعه از اموال واقف فیض می‌برند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف را روح تعاون اجتماعی عنوان کرد و گفت: وقف بسیاری از نیازمندی مستمندان را برطرف می‌کند و یکی از نشانه‌های بارز اهتمام به امور مسلمانان است.

————

 

به دلیل تعطیلی کارخانه سیمان لوشان صورت گرفت
تجمع کارگران کارخانه سیمان لوشان مقابل استانداری گیلان

کارگران کارخانه سیمان لوشان به دلیل تعطیلی این کارخانه از مرداد ماه امسال تاکنون دو مرتبه در مقابل استانداری گیلان تجمع کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: تجمع کارگران کارخانه سیمان لوشان مقابل استانداری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تعداد 50 نفر از کارگران کارخانه سیمان لوشان ظهر امروز به دلیل تعطیلی این کارخانه در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

یک کارگر کارخانه مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کارخانه سیمان لوشان از مرداد ماه امسال تعطیل شده است.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: تعداد 180 نفر در کارخانه مذکور فعالیت می‌کردند و با تعطیلی کارخانه بیکار شدند.

این کارگر کارخانه سیمان لوشان با بیان اینکه کارخانه از نظر سوددهی مشکلی نداشت، تصریح کرد: صاحبان کارخانه به بهانه زیان‌دهی آن را تعطیل کردند.

وی خواستار راه‌اندازی دوباره کارخانه سیمان لوشان شد و بیان کرد: 67 درصد سیمان کارخانه متعلق به کارخانه سیمان تهران و 33 درصد بقیه متعلق به بیمه سلامت است.

این کارگر کارخانه سیمان لوشان با اشاره به اینکه کارگران کارخانه مدت پنج ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: کارخانه سیمان لوشان را به فروش گذاشتند و قیمت کارشناسی را 50 میلیارد تومان اعلام کردند.

به گزارش فارس، کارگران کارخانه سیمان لوشان از زمان تعطیلی این کارخانه برای دومین بار در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

———————————————–

رئیس ادار تبلیغات اسلامی آستارا:
تاثیر قرآن در رفتارهای فردی و اجتماعی چشمگیر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: تاثیرات چشمگیر قرآن در رفتارهای فردی و اجتماعی از التزم عملی هر شهروند به کتاب آسمانی است.

خبرگزاری فارس: تاثیر قرآن در رفتارهای فردی و اجتماعی چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام حسن ملائکی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران قرآنی این شهرستان نشر کلام وحی در قرآن را اقدام خوبی در آستارا ذکر کرد.

وی هدف از تشکیل شورای قرآنی را بهتر شدن فعالیت‌ها، استمرار، نهادینه کردن و توسعه فرهنگ قرآنی و نظام‌مند شدن امورات قرآنی در سطح شهرستان آستارا عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: هم‌اندیشی برای دستیابی به جامعه‌ای قرآنی و متمسک به اهل بیت (ع) از دیگر اهداف تشکیل شورای قرآنی است.

وی بیان تاثیرات چشمگیر قرآن در رفتارهای فردی و اجتماعی را التزام عملی هر شهروند به کتاب آسمانی بیان کرد.

ملائکی آموزش روخوانی و روانخوانی برای تمام کارمندان دولت و تشکیل شورای فرعی قرآنی روستا به صورت آزمایشی در برخی روستاها را از جمله مصوبات شورای مذکور برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری گزارش فعالیت‌های قرآنی اعضای شورا و برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان شهرستان، استان، کشوری و بین‌المللی و برپایی نمایشگاه آثار قرآنی و هنر و بازدید از طرح‌های قرآنی پیگیری برنامه‌ها و برگزاری دوره جامع تربیت معلم قرآن و کارگاه صوت و لحن، مسابقات قرآنی را از دیگر مصوبات جلسه شورای قرآنی آستارا ذکر کرد.

————————–

 

فرماندار لاهیجان:
شهردار لاهیجان استعفای خود را پس گرفت

فرماندار لاهیجان درباره استعفای شهردار لاهیجان گفت: رضا کحالی شهردار لاهیجان پس از رایزنی با شورای اسلامی این شهر استعفای خود را پس گرفت.

خبرگزاری فارس: شهردار لاهیجان استعفای خود را پس گرفت

محمد علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به استعفای رضا کحالی شهردار لاهیجان در پنجشنبه هفته گذشته اظهار کرد: پس از رایزنی با اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان موضوع استعفای کحالی منتفی شد و وی روز گذشته استعفای خود را پس گرفت و از صبح امروز فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

وی شهر لاهیجان را دارای قابلیت‌های بسیار دانست و گفت: تعامل و همکاری مسئولان در توسعه لاهیجان حائز اهمیت است.

فرماندار لاهیجان برخی اختلاف‌نظرها در شوراها را امری طبیعی ذکر کرد و یادآور شد: این اختلاف نظرها با تعامل و رایزنی‌های لازم برطرف می‌شود.

وی فضای فعلی جامعه لاهیجان را نیازمند همدلی و هماهنگی بیشتر دانست و تصریح کرد: امیدواریم در کنار تعامل و همدلی بیشتر شاهد توسعه بیشتر و روزافزون شهر گردشگری لاهیجان باشیم.

علیزاده در ادامه از برگزاری مراسم روز اربعین در لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با روز اربعین حسینی (ع) مراسم عزاداری این روز به صورت منسجم در میدان اصلی شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

————————-

 

 

صادق خاصی‌پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به وضعیت صید ماهیان استخوانی در این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای مهر امسال تاکنون از 113 بار پره‌کشی 19 هزار و 74 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی صید شد.

وی افزود: از این میزان، 5 هزار و 840 کیلوگرم ماهی سفید، 13 هزار و 96 کیلوگرم ماهی کفال و 138 کیلوگرم انواع دیگر ماهی از نوع کپور، آزاد، کولی، سوف، ماش و… صید شده است.

رئیس اداره شیلات آستارا میانگین قیمت انواع ماهی استخوانی در بازار مصرف این شهرستان را 150 تا 200 هزار ریال عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین میزان ماهی صید شده به مصرف شهرستان و بقیه به شهرهای مجاور ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق برآورد و پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود تا اواسط فروردین دو برابر فصل گذشته صید ماهی را داشته باشیم.

به گفته خاصی‌پور، 49 صیاد سهامدار شرکت پره «موج گل» آستارا در روستای سیبلی بخش لوندویل این شهرستان مشغول صیادی هستند. به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی از امروز چله خشکی آغاز می‌شود که این روند تا اواخر بهمن ادامه دارد.

رئیس شیلات آستارا از خبرگزاری فارس به دلیل انعکاس خبرهای به‌موقع صنعت شیلات در این شهرستان قدردانی کرد.

—————

فرمانده انتظامی آستارا خبر داد
دستگیری سارقان حرفه‌ای سیم برق در آستارا

نادر خورسند فرمانده انتظامی آستارا از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری سارقان حرفه‌ای سیم برق در آستارا

نادر خورسند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه وقوع یک فقره سرقت به پلیس آگاهی این فرماندهی اطلاع داده شد، اظهار کرد: این سرقت مغازه در خیابان آبشار لوندویل رخ داد که کارآگاهان پلیس آگاهی مراتب را دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدام‌های پلیسی به فردی مظنون شدیم که پس از شناسایی محل وی با انجام یک عملیات غافلگیرانه پلیسی در خیابان بلوار سفیر امید دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی آستارا با اشاره به اینکه این فرد دستگیر شده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، افزود: این فرد اجناس مسروقه را به برادرش به نام ر‌ ـ ص 32 ساله فروخته بود.

وی گفت: عوامل پلیس آگاهی به محل تردد مالخر رفته و با شگرد خاص پلیسی توانستند فرد مالخر را دستگیر و سپس اموال سرقتی را از وی کشف کنند.

خورسند متذکر شد: پرونده قضایی متهمان تشکیل و با اعزام به دادسرا هر کدام از دستگیرشدگان با قرار مناسب روانه زندان شدند.

وی از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم کابل برق در آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: در یک عملیات غافلگیرانه توسط عوامل پلیس آگاهی، سارق حرفه‌ای که توانسته بود مقدار 380 متر کابل برق را سرقت کند دستگیر و پس از طی مراحل قانونی روانه زندان شد.

———————

مدیر آموزش و پرورش آستارا:
مدرسه 2 نوبته حشمت لوندویل تعطیل شد

مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: مدرسه 2 نوبته حشمت لوندویل تعطیل شده و دانش‌آموزان آن به مدارس دهخدا و بهار لوندویل به صورت موقت منتقل شدند.

خبرگزاری فارس: مدرسه 2 نوبته حشمت لوندویل تعطیل شد

فاضل تعلیمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار داشت: پس از درج خبر فرو ریختن سقف مدرسه حشمت لوندویل در خبرگزاری فارس این مدرسه 2 نوبته تعطیل شد و دانش‌آموزان حشمت لوندویل به مدارس دهخدا و بهار لوندویل به صورت موقت منتقل شدند.

این مسئول ادامه داد: فرماندار، نماینده و معاون استانداری گیلان در بازدیدی که از وضعیت مدرسه مذکور داشتند قول مساعد برای بازسازی این مدرسه را داده بودند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا خاطرنشان کرد: تا زمان تحویل مدرسه نوساز لطف‌اللهی لوندویل در 10 روز آینده به آموزش و پرورش آستارا، دانش‌آموزان مدرسه حشمت لوندویل به مدارس دهخدا و بهار لوندویل به صورت موقت منتقل شدند تا ادامه تحصیل دهند.

 

 

 

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس:
حماسه 9 دی نتیجه معادلات غرب و سران فتنه را بر هم زد

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: حماسه 9 دی نتیجه معادلات غرب و سران فتنه را بر هم زد و زمینه بیداری اسلامی را در منطقه فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، صفر نعیمی‌رز شامگاه جمعه در نشست بررسی ریشه‌ها و پیامدهای حماسه 9 دی با اشاره به روند تحولات کشور در سه دهه گذشته، انتخابات دهم و یازدهم ریاست جمهوری را از منظر جریان‌شناسی یکی از فرازهای مهم تاریخ سیاسی کشور دانست.

وی اظهار کرد: فتنه سال 88 بی‌تردید تقابل یک جناح سیاسی با جناح دیگر در دایره نظام جمهوری اسلامی یا غائله‌ای در چارچوب اختلاف بین نیروهای سیاسی باورمند به نظام دینی نبود.

به گفته نماینده مردم آستارا در مجلس فتنه 88 به روشنی برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار و نیروهای برانداز داخلی و خارجی در مصاف با انقلاب و نظام و ملت بود.

وی فتنه 88 را نسخه اعطایی نظریه‌پردازان کودتای مخملین به پیاده ‌نظام خود در داخل ایران ذکر کرد و یادآور شد: رجوع به توصیه‌‌ها و دیدگاه‌های عناصر صهیونیستی مانند «‌مایکل لدین»،«جین شارپ» و … حکایت‌گر یک واقعیت بزرگ و غیر‌قابل کتمان است.

نعیمی‌رز فتنه 88 را اتفاقی حاصل اتاق‌های فکر کانون‌های صهیونیستی دانست و تصریح کرد: وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری جنگ احزابی بود و کلیت نظام دینی به ویژه اصل مترقی‌ یعنی ولایت فقیه شاکله جمهوری اسلامی را  هدف گرفته بود.

وی افزود: انتخابات با هر نتیجه دیگری که رقم می‌خورد به بهانه‌ای باز هم سناریوی آتش در تهران عملیاتی می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: این بار نیز مانند تمام مقاطع پس از انقلاب اسلامی محاسبات دشمنان و فریب خوردگان‌ اشتباه بود و غائله‌آفرینی آنها که همراه با تجارب آشوب‌های تیر 78 بود، به شکست مفتضحانه منجر شد.

وی درباره نتیجه معادله 9 دی گفت: حماسه 9 دی نتیجه معادلات غرب و سران فتنه را به‌هم زد و زمینه بیداری اسلامی در جهان عرب و شرکت بیشتر مردم در انتخابات 92 را فراهم کرد.

نعیمی‌رز یکی از نتایج حماسه 9 دی را یاس غرب و توافق هسته‌ای با ایران عنوان کرد و یادآور شد: مردم ولایت‌مدار ایران با خلق حماسه 9 دی و انتخابات 92 ثابت کردند که همواره به ولایت و نظام مقدس وفادار هستند و غرب از روی ناتوانی پای میز مذاکره در ژنو آمد.