سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام جمعه آستارا گفت: افشاگری حضرت زینب (س) در مجلس یزید سرمنشا?

امام جمعه آستارا گفت: افشاگری‌ حضرت زینب (س) در مجلس یزید سرمنشا? تمام قیام‌ کربلا بود.

 

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا عصر امروز در مراسم عزاداری اربعین مردم این شهرستان در صحن امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا و لوندویل با تسلیت اربعین ابا عبدالله‌الحسین (ع) اظهار داشت: مسئولیت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش در عصر عاشورا به اتمام رسید و پس از به شهادت رسیدن آنها افراد زیادی در تبیین این واقعه سهیم بودند که نقش حضرت زینب (س) برجسته بود.

وی افزود: حضرت زینب (س) در مقابل تمام مصیبت‌ها صبر پیشه و پیام واقعه خونین کربلا را به همگان ابلاغ کرد.

رئیس شورای مذهبی آستارا سرمنشا? تمام قیام‌ها در سرزمین کوفه را افشاگری‌های حضرت زینب (س) در مجلس یزید دانست و تصریح کرد: حضرت زینب با خطبه کوبنده خود همه را دگرگون کرد.

وی گفت: این بانوی بزرگوار توانست با ابزارها و شیوه‌های مختلف و علم و شناخت ‌بیکران خود به بهترین نحو از حرکت امام حسین (ع) دفاع کند.

حافظ‌نیا خطبه‌های حضرت زینب (س) در شام را کوبنده خواند و خاطرنشان کرد: این خطبه چنان کوبنده بود که همگان سکوت کردند.

وی شهادت در راه خدا را پیروزی دانست و یادآور شد: این موضوع قیام کربلا در طول تاریخ را ماندگار کرده است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه عشق به امام حسین (ع) تا ابد در دل آزادیخواهان باقی می‌ماند، متذکر شد: هر سال که از این قیام می‌گذرد محبت به آن حضرت در دل‌های مردم بیشتر می‌شود.

به گزارش فارس، تجمع اربعین حسینی (ع) در امامزادگان آستارا و لوندویل با حضور اهل سنت و شیعه برگزار شد.

طبق سنت قدیم سال در اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) مردم بندر آستارا و لوندویل و حومه و هیئت‌هایی از شهرهای تالش و حویق و لیسار، نمین و اردبیل با پای پیاده به صورت انفرادی و خانوادگی و یا در قالب کاروان‌های عزاداری مساجد، هیئت‌ها و تکایا به طرف امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا حرکت کرده و با حضور در آستان مطهر این امامزادگان به سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ امام حسین (ع) پرداختند و اشک ماتم ریختند.

هیئت‌هایی از جمهوری آذربایجان نیز در این عزاداری حضور داشتند و به عزاداری به زبان ترکی و تالشی پرداختند.

عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) در مسیر حرکت عزاداران با دایر کردن ایستگاه‌های صلواتی به توزیع چای و خرما و آش دوغ پرداختند و عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان ابراز کردند.

هیئت‌های مذهبی و مومنان آستارا طبق سنت قدیم غذای نذری در بین مردم و عزاداران حسینی توزیع کردند.

افرادی با قربانی کردن گوسفند و گاو، گوشت آنها را بین عزاداران توزیع کردند.

مداحان آستارایی با مدیریت «کربلایی جلیل ابراهیم‌زاده» در محوطه آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) اشعار مذهبی به زبان فارسی، محلی، تالشی و ترکی را در رثای سیدالشهدا (ع) سرودند و در احوال بازماندگان واقعه کربلا و خاندان اهل بیت (ع) اشعار عزا سر دادند.

در ظهر اربعین نیز در آستان مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا اقامه کردند.

هیئت‌های عزاداری تالش، آستارا، اردبیل، نمین و جمهوری آذربایجان به عزاداری پرداختند و در آستارا سیاه‌پوش کردن تکایا، مساجد و سردر خانه‌ها و مغازه‌ها و توزیع غذاهای نذری و چای از جمله برنامه‌های روز اربعین حسینی در شهرستان آستارا بود.

تجمع عزاداری هر سال در تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی (ع) به میزبانی مدیریت هیئت امنای امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) باشکوه برگزار می‌شود که امسال این حضور باشکوه‌تر از سال‌های گذشته بود.

میکاییل بادروح، مدیر اجرایی آستان مقدس امامزادگان آستارا از مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت و سالار شهیدان و هیئت‌های اعزامی شهرستان‌های نمین و تالش و استان اردبیل و عزاداران جمهوری آذربایجان برای هر چه با شکوه برگزاری اربعین حسینی در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم قدردانی کرد.

امامزادگان ابراهیم و قاسم آستارا از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند که به دست اعمال بنی‌عباسی در منطقه در سال 253 هجری قمری به شهادت رسیدند.

تبلیغ برای ترویج اسلام اصیل شیعه در ایران در جنگ با حکومت ضد دینی بنی عباس دلیل به شهادت رساندن این امامزادگان بود.